«АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ   ЗЕРЕНДІ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ ЗЕРЕНДІ АУЫЛЫНЫҢ  № 1 ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕБІ» КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ
КОММУНАЛЬНО ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №1 СЕЛА ЗЕРЕНДА ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЗЕРЕНДИНСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ»

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

ЫСТЫҚ ТАМАҚ – ДЕНСАУЛЫҚ КЕПІЛІ

Адамның тамақтану жүйесіндегі ыстық тамақ өте маңызды. Дәрігерлер бақылауының көп жылдық тәжірибесі оқу күні кезінде ыстық тамақты тұтынбайтын,тез шаршап, жиі бас ауруына,шаршауға, асқазанның ауырсынуына, ауыздың нашар дәмі, нашар көңіл-күй мен төмен жұмысқа қабілеттілігіне шағымданады. Сонымен қатар, статистикаға сәйкес, мектеп жасындағы балалар арасында асқазан аурулары тірек–қимыл аппараты ауруларынан кейін екінші орында тұр. Бір сөзбен айтқанда, барлық фактілерді дейді пайдасына міндетті горячегопитания барлық оқушы болу, мектеп. Статистика көп ұзамай оқушылар, әсіресе жоғары сынып оқушылары сапалы тамақ емес, чипстер, бутербродтар, кока-колу, жарнамаланатын әр түрлі сухариктер туралы айтып берді. Бақытымызға орай, жоғары сынып оқушылары үлкен жүктеме кезінде мектепте ыстық тамақ қажет.

 Мектеп бағдарламаларын меңгеру балалардан жоғары ақыл-ой белсенділігін талап етеді. Білімге баулитын кішкентай адам тек қана ауыр еңбекті орындап қана қоймай, сонымен қатар өсуде, дамиды, және ол үшін ол толыққанды тамақтануға тиіс.Қазіргі мектеп оқушысы күніне төрт реттен кем емес, таңғы асқа, түскі асқа және кешкі асқа міндетті түрде ыстық тағам болуы керек.

Өсіп келе жатқан организм үшін сүт, сүзбе, қышқыл сүт өнімдері-кальций мен ақуыз көздері міндетті. Кальций мен фосфордың жетіспеушілігі такжепомогут балық тағамдарын толықтырады. Гарнир ретінде картоп немесе макарон, ал бұқтырылған немесе пісірілген көкөністер (қырыққабат, қызылша,пияз, сәбіз, бұршақ, сарымсақ және қырыққабат) қолданған дұрыс. Оқушылардың тамақтануы теңгерімді болуы керек. Оқушының ас мәзіріне міндетті түрде толькобелкалар,майлар мен көмірсулар, сондай-ақ алмастырылмайтын аминқышқылдар, витаминдер, кейбір майлы қышқылдар, минералдар мен микроэлементтер кіретін өнімдер болуы керек. Бұл компоненттер ағзада өздігінен синтезделмейді, бірақ балалар ағзасының толыққанды дамуы үшін қажет. Тамақ-рахаттану: жақсы тамақтан кейін миы эндорфиндер —тыныштық пен көтеріңкі көңіл-күй тудыратын ерекше заттар шығарады. Денсаулық сақтауда эндорфиндерді қуып жібермеу үшін тамақтану режимі тұр. Тамақтану режимін барлық балалар да сақтауы керек: ересектер мен балалар. Әсіресе, бұл өсіп келе жатқан балалар үшін маңызды.Әрбір бала ыстық тамақ алуы керек. Ақылға қонымды режим тоқырау мен шамадан тыс жүктемесіз, асқазан-ішек жолының жұмысын, тамақтың жақсы игерілуін және алмасудың қалыпты ағысын, нәтижесінде жақсы көңіл-күйді қамтамасыз етеді.

Артатын ағзаға қажет төрт мезгілдік тамақтану.

Құрметті ата-аналар! Балалардың денсаулығына сақ болыңыз.

"Мектептегі тамақтану –өскелең ұрпақтың денсаулығының кепілі".

Мектепте болған кезде балалардың ыстық тамағы

олардың денсаулығын сақтаудың маңызды шарттары мен

оқыту. Мектептегі тамақтануды жақсы ұйымдастыру жақсара түседі

халықтың денсаулық деңгейінің көрсеткіштерін ескере отырып, бірінші кезекте балаларды,

мектепте олар өз уақытының көп бөлігін өткізеді. Сондықтан тамақтану

 

өскелең ұрпақтың денсаулығын анықтайтын маңызды факторлардың бірі болып табылады. Толыққанды және теңдестірілген тамақтану аурулардың алдын алуға, жұмыс қабілеттілігі мен үлгерімінің артуына,балалар мен жасөспірімдердің дене және ақыл-ойдың дамуына ықпал етеді, олардың қазіргі өмірге бейімделуіне жағдай жасайды. Білім алушылардың тиімді тамақтануы-жалпы білім беретін мекемеде денсаулық сақтау ортасын құру, білім беру жүйесінің теріс әсерлері мен жұмыс істеу салдарларын азайту шарттарының бірі.Балалар жасындағы қоректік заттардың жеткіліксіз түсуі дене дамуының, сырқаттанушылықтың, үлгерімнің көрсеткіштеріне теріс әсер етеді, созылмалы патологияның алмасуы бұзылыстарының пайда болуына ықпал етеді. Мектеп дұрыс тамақтану процесіне және оқушыларды осы мәселедегі стереотиптердің дұрыс дағдысын қалыптастыруға ықпал ететін жан-жақты маңызды ортаны ұсынады.Мектепте тиімді мүмкіндіктер бар.

Денсаулық сақтау және дұрыс тамақтану бойынша жұмыстар. Бұл мектеп жасы баланың негізгі дамуы болатын кезең болып табылады және

тамақтану түрін қоса алғанда, өмір салты қалыптасады. Ұйымдастырылған мектеп

тамақтану санитарлық ережелер мен нормалармен реттеледі, ипоэтоманы тиімді тамақтану принциптерін едәуір дәрежеде қанағаттандырады. Көптеген оқушылар салауатты өмір салтының құрамдас бөлігі ретінде дұрыс тамақтану туралы әлсіз түсінікке ие.Оқушылардың тамақтануының негізгі проблемалары мектеп қабырғасынан тыс режимнің бұзылуымен, Чипстерді, фастфудтерді, сухариктерді, кәмпиттерді, шоколад батончиктерін және т.б. теріс пайдаланумен байланысты. Қазіргі уақытта адамдардың, бірінші кезекте халықтың әлеуметтік белсенді топтарының өз денсаулығына деген қатынасы айтарлықтай өзгеруде: денсаулықтың ештеңе тұрмағандығы туралы ескі көзқарастар жоғалуда, оған жұмсалатын шығындар оларға ешқандай қайтарым бермейді.

Денсаулық-адамның ең құнды байлығы, өйткені оның қазіргі қоғамдағы жұмысқа қабілеттілігін және тиісінше өмір мен әл-ауқаттың деңгейін анықтайды.

Заманауи адамның тамақтануы қауіп-қатердің негізгі факторына айналуда

көптеген асқазан-ішек жолдарының, эндокриндік аурулардың дамуы

жүрек-қантамыр жүйесі және онкологиялық процестер.

Адам ағзасында қоректену сипатына оның қалыпты жұмыс істеуі мен жұмысқа қабілеттілігі тәуелді болатын орган немесе жүйе жоқ.

Дұрыс тамақтану ағзаның әрбір даму кезеңінде үлкен рөл атқарады.  Тамақтанудың физиологиялық мағынасы: қоректік және дәрумендік тағамдарды таңдау неғұрлым көп болса, ағзаны тағамсыз заттармен толық қамтамасыз ету.

 

Дұрыс тамақтануды насихаттау маңызды, себебі бала кезінде адам алған тамақтану әдеттері адам қартайғанға дейін сақталады.  Отбасында және ұйымдастырылған балалар тағамы жүйесінде этиприві қалыптасады. Отбасылық тәртіпке тікелей әсер ету мүмкін емес, сондықтан мектеп асханасы-өсіп келе жатқан адам дұрыс тамақтануға Үйренетін басты орын.Оқушыларды толық ыстық тамақпен қамтамасыз ету халықтың денсаулығын сақтауға байланысты.

Мектепте оқыту балалардың тамақтануына көп қиындық туғызады. Таңертең олар аз және жаман жейді, баланы тез сүт ішуге көндіре алады. Жиі асығыс емес, тыныш жеуге күш салу керек. Мектептен кейін шаршағандықтан тәбет жоқ балаға түскі асқа дейін демалыс қажет.Тамақ ішуде ұзақ уақыт үзіліске жол берілмейді. Мысалы, егер оқушы 6-7 сағат түскі ас пен кешкі ас арасында үзіліс болса, онда бірнеше аптадан кейін оның бас айналуы басталады, әлсіздік, әлсіздік пайда болады, ол үйрену қиын болады. Бұдан басқа, ұзақ үзілістен кейін бала қатты ашуланып, тамаққа ашуланып, оны нашар шайнайды. Көп мөлшерде тамақ пісіп, нашар қорытылады және пайдасын қабылдамайды.Іште қатты кесу, жүрек айнуы және тіпті құсу,ал кейін ас қорыту жүйесінің аурулары болуы мүмкін.Алайда, егер отбасында баланың тамақтану режиміне бөлінбесе, мектепте жақсы ұйымдастырылған тамақтану жақсы нәтиже бермейтінін есте сақтаған жөн.

Жаңартылған күні: 02.10.2023 11:21
Құрылған күні: 02.10.2023 11:21

Текст